lunes, 15 de enero de 2024

EL DIA QUE VAIG CONÉIXER ELS VEÏNS

El piset de la pastura és semblant a la torre dels contes on hi ha tancada una princesa a les golfes. De tant pujar escales s'arriba a comprendre que l'esbeltesa d'una princesa no és un estereotip imposat pel patriarcat, sino una consecuencia de l'exercici diari. Si a més han de baixar cada cop al sòtan, on hi ha la rentadora per a fer safareig...

Compte! Això és un post de safareig. Avisats siau. Per tal de respectar la privacitat dels éssers humans i de les persones esmentats, en canviaré el nom.




I ara anem al tema: visc en una torre de contes però, és alhora un lloc silenciós, gairebé fantasmagòric. Intueixo la presència d'altres entitats però no les veig.



Per tots, o potser per uns quants, és conegut el tracte respectuós dels alemanys envers els seus veïns i el seu respecte en general per les normes. Tòpic que té bastant de cert, encara que és possible veure pel carrer quitxalla fent soroll amb una moto sense silenciador o gent llençant els papers al carrer o gent que porta a passejar el seu gos al parc infantil amb el propòsit altruista d'ablanar el sorral amb una dissolució d'urea.

En tot cas són uns veïns encantadors. Sembla que s'hagin punxat amb el fus de la bella adormida, ja que no se'ls sent en tot el dia; només quan surten al carrer. Ells surten de bon matí però com que no els veig ni els sento no sé a quina hora tornen. Fora bo trobar una mèdium?


3.OG = TERCERA PLANTA

Un dia vaig em vaig trobar amb el veí de davant, que entrava. Un noi jovenet d' allò més afable però seriós a l'hora. Apareix en aquest blog com a Herr Nik. Primer veí. Costa molt entendre'l perquè parla amb un accent molt tancat. Exacte: el bàvar és a l'alemany el que el mallorquí és al català. Herr Nik es el petit de 4 germans. La seva mare, la senyora Frau, és una dona encantadora que li neteja el pis cada dia o cada dos dies. Me la trobo sovint i parlem sempre un estoneta. Procura parlar molt a poc a poc, així que es fàcil entendre-la.

A la materia planta hi viu un iaio malcarat que no saluda mai. Segur que té una destral i una pala al pis, així que no he tornat a fer cap més intent de saludar-lo, des que em va dir bona tarda ensenyant-me els ullals.

Davant seu no tinc clar qui hi viu però he vist sortir-ne un noi i una noia que semblen germans. Els pressumptes germans mai van junts i només se'ls veu el cap de setmana, així que suposo que en aquell pis hi viu un home viut, que rep la visita dels seus fills.


2.OG = SEGONA PLANTA

Just a sota meu hi viu en Herr Handy, un iaio que mai se'l troba a casa. Sé que hi és perquè el sento parlar pel mòbil.

Davant d'en Herr Handy hi viu en DJ. És un tio tot simpàtic que es va apuntar al exèrcit dels estats units de nord-amèrica per a treballar en logística i aprovisionament. El van destinar a Alemanya i s'hi ha quedat. Va tenir la idea de treballar com a DJ, però al final va acabar treballant en logística, en el sector privat. Parla un anglès molt entenedor i li fa mandra aprendre alemany perquè no li cal. La seva xicota i la filla d'ella viuen al poble del costat i ell les visita cada cap de setmana. I s'hi queda a dormir.

Dels altres veïns només sé que no en sé res...


1.EG = PRIMERA PLANTA

Aquí hi viu la Frau Aiaiai, una jubilada que sembla que te por de tot i que li molesten tots els sorolls. La vaig conèixer el dia que vaig convertir el passadís de la tercera planta en una pista d'atletisme perquè va pujar a queixar-se. Deia que sentia les corredisses des de casa seva. Uns dies després ens van trobar a l'escala i es va presentar de veritat. Li preocupava que jo tingués la impressió de què ella era una d'aquelles dones histèriques que protesta per nimietats.

La Frau Aiaiai té una relació queixacordial amb els seus veïns Herr Baby y Frau Baby. Es nota que estan casats pel cognom. I és que el nadó de la casa, que no m'han presentat formalment, plora a vegades a l'escala quan no vol que el treguin a passejar perquè li fan por els llampecs.

També aquí hi viu Herr Lieferungen un extranger que compra moltes coses de l'Amazònia. Ara i adés hi ha paquets seus al vestíbul. Herr Lieferungen té fama de mal carat i de violent, per això ningú li roba els paquets, però tampoc ningú els hi posa davant la porta.

I un altre extranger, que es el company de cerveses d'en DJ però que no em torna mai la salutació perquè deu ser xenòfob.


0.OG = PLANTA BAIXA

Aquí hi viu en Herr Punki, que és un Punki de veritat, dels que ténen els cabells de punta i els pantalons foradats, que acostuma a fumar al portal, excepte quan plou. Perquè quan plou fuma al vestíbul d'entrada, arrecerat. Després tota l'escala tufa. Potser hi ha més gent que fuma, però les culpes són només per a ell.

I finalment hi ha en Mannfred. És un aturat prejubilable al qual van fer fora perquè es passava tot el dia picant tecles a l'ordinador. I també per un tema d'un virus que diuen que ha vingut d'Àsia i que ha frenat l'economia. Em va explicar com funciona la rentadora i l'assecadora i quatre coses bastant utils. Cada cop que hi posem una fitxa de les que ens ven el senyor Huttner s'inicia un compte enrera, però com em vaig quedar a la tercera temporada de LOST, no em preocupa cap esdeveniment catastròfic sino només em preocupa recordar que puc fer servir tantes rentadores i assecadores com pugui endollar en aquella presa de corrent. Parla anglès i alemany.

Hi ha quatre pisos per planta i no hi ha cap pas vuit. Sí feu comptes veureu que hi falta gent. Mai la vaig arribar a veure...


-1.OG = SÒTAN

Ah, ja ha acabat la rentadora. Ara amb el temps que queda, faré una assecadora i posaré a rentar uns llençols. Cal aprofitar al màxim el temps que dona una fitxa.

Per cert, el sabó en pols és comunitari!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

EL DIA QUE VAIG EXPLORAR EL POBLE DE LA PASTURA

Solet! Caloret! Aprofitant el bon temps i les estones lliures, vaig aprofitar per a conèixer el poblet de la pastura. Aprofitant que puc lle...